חוקי הייקום – דיפאק צופרה

חוקי היקום הם חוקי המשחק בעולם

היקום שלנו הוא יקום אנרגטי וכל מה שמתקיים בו, פועל בחוקיות קבועה שעובדת ב-100%.

ככל שמדענים חוקרים את היקום ברמה הקוונטית, כך הולך ומסתבר שיש סדר מכוון ביקום, או אם תרצו "אינטליגנציה" אנרגטית גבוהה, שעומדת אחרי הכל.

אינשטיין אמר פעם: "הדמיון חשוב יותר המידע. הידע מוגבל אך הדמיון חובק עולם.

מורים רוחניים ופילוסופים, הכירו ודיברו על החוקים הללו כבר לפני אלפי שנים ונוכל למצוא גרסאות שונות שלהם, בתרבויות רבות, ובתורות רוחניות שהתפתחו על כדור הארץ. ולמרות כל זאת, עדיין מרבית האוכלוסייה, כלל אינה מודעת לקיומם.

אחד המדענים הראשונים שהתייחסו לחוקים הללו, היה וואלאס די וולטרס שכתב את "מדע ההתעשרות" בשנת 1910. וולטרס טען, שכל מי שיכיר את חוקי היקום ויפעל בהרמוניה איתם, ימצא את סוד העושר.

מסקנה, יש לנו דרך להשפיע על המציאות שלנו, בעזרת מחשבות, רגשות, מילים ופעולות.

"כל הבריאה, כל מה שקיים במישור הגשמי הינם תוצאה של הנעלם מן העין המשנה צורתו ונעשה גלוי. כל אשר אנו רואים בא מן הלא מודע. גופנו הממשי היקום הגשמי כל דבר שאנו קולטים באמצעות חושינו הינו הלא נראה, הלא נודע והלא גלוי, המשנים צורתם והופכים לגלוי ידוע ונראה" כותב דיפאק צו'פרה בספרו ההצלחה בשבעת חוקים רוחניים.

חוק ראשון – הפוטנציאליות הטהורה

מקור כל הבריאה הינו תודעה טהורה .. פוטנציאליות טהורה המחפשת ביטוי מן הלא נגלה לנגלה. וכשאנו מבינים שהעצמי האמיתי שלנו הינו עצמי של פוטנציאליות טהורה אנו מתחברים עם הכוח העושה כל דבר ביקום לנגלה.

חוק זה מבוסס על העובדה שבמצבנו הבסיסי איננו אלא תודעה טהורה. תודעה טהורה הינה פוטנציאליות טהורה: היד שדה כל האפשרויות ויצירתיות אין סופית. תודעה טהורה היא התמצית הרוחנית שלנו. מהיותה אין סופית וחסרת גבולות היא גם חדווה טהורה. מאפיינים אחרים של התודעה הם ידע טהור, דממה אין סופית, איזון מושלם, היותה בלתי מנוצחת, פשטות ואושר. זהו טבענו הבסיסי. טבענו הבסיסי הינו טבע של פוטנציאליות טהורה. כשאתם מגלים את טבעכם המהותי היודעים מה הינכם באמת בידיעה עצמה טמונה היכולת להגשים כל חלוםמשום שאתם האפשרות הנצחית הפוטנציאל הבלתי ניתן למדידה של כל שהיה הינו ויהיה. חוק הפוטנציאליות הטהורה יכול להיקרא גם "חוק האחדות" מפני שמתחת למגוון האין סופי של החיים טמונה האחדות של רוח אחת השורה על הכול. אין כל הפרדה ביניכם לבין שדה האנרגיה הזה. שדב הפוטנציאליות הטהורה הינו העצמי שלכם וככל שתרבו לחוות את טבעכם האמיתי כן תתקרבו לשדה הפוטנציאליות הטהורה.

העצמי האמיתי שלכם – שהינו רוחכם, נשמתכם – משוחרר לחלוטין מכל הדברים הללו. הוא חסין בפני ביקורת אינו חושש מכל אתגר שהוא ואינו חש נחות בפני דבר. ובה בעת הוא גם עניו ואינו חש שהוא נעלה על איש, משום שהוא מכיר בכך שכל אדם באשר הוא הינו אותו עצמי, אותה רוח בלבוש שונה. אחת מדרכי הגישה לשדה הפוטנציאליות הטהורה הינה באמצעות תרגול יומי של שתיקה, מדיטציה והימנעות משיפוט. גם בילוי זמן בחיק הטבע יעניק לכם גישה לתכונות הטמונות בשדה: יצירתיות אין סופית, חירות ואושר.  "הרפו ודעו כי אנוכי אלוהים" – תהילים מ"ו 11. ככל שתרכשו יותר ויותר גישה לטבעכם האמיתי באופן ספונטני יעלו בכם מחשבות יצירתיות, משום ששדה הפוטנציאליות הטהורה הוא גם שדה היצירתיות האין סופית והידע הטהור.

החוק השני – חוק הנתינה

"היקום פועל באמצעות חילופין דינאמיים . .נתינה וקבלה הינן היבטים שונים של זרם האנרגיה ביקום. ובנכונותנו לתת את שנבקש אנו שומרים על שפע של היקום שימשיך לזרום בחיינו". אפשר לקרוא לחוק זה גם בשם "חוק הנתינה והקבלה", משום שהיקום פועל באמצעות חליפין דינאמיים. דבר אינו סטטי. גופכם נתון בחליפין דינאמיים וקבועים עם גוף היקום; נפשכם שרויה במערכת יחסי גומלין דינאמיים עם נפשו של הקוסמוס: האנרגיה שלכם היא ביטוי לאנרגיה קוסמית. זרם החיים אינו אלא יחסי הגומלין ההרמוניים של היסודות והכוחות המהווים את תשתיתו של שדה הקיום. מאחר שגופכם, נפשכם והיקום מצויים ביחסי חליפין קבועים ודינאמיים קטיעת זרם האנרגיה משולה לקטיעתו של זרם הדם.

לפיכך, אם נעצור את זרימת הכסף – אם כוונתנו היחידה היא לדבוק בכספנו ולצבור אותו – הרי שהואיל והוא אנרגיית חיים נמנע ממנו לזרום חזרה אל חיינו. במילים אחרות, על מנת לשמור שהאנרגיה הזו תמשיך לבוא אלינו, עלינו להקפיד שתמשיך לזרום. כמו נהר, על הכסף להמשיך לזרום, אחרת יתחיל להבאיש, להיחסם, להחניק את עצם כוח החיים שלו. הזרימה היא שומרת שיישאר חי וחיוני. כל מערכת יחסים בנויה על תן וקח. נתינה מחוללת קבלה, וקבלה מחוללת נתינה. בכל זרע טמונה ההבטחה לאלפי יערות. אבל אין לצבור את הזרע, עליו להעניק את תבונתו לקרקע הפורייה. באמצעות הנתינה שלו זורמת האנרגיה הסמויה שלו ומוצאת ביטוי חומרי. הדרך הטובה ביותר להפעיל את חוק הנתינה להתחיל את תהליך הזרימה כולו – הינה לקבל החלטה לתת משהו לכל אדם עימו באים במגע. והנתינה אינה צריכה להיות בצורת עצמים חומריים זה יכול להיות פרח , מחמאה או תפילה. טבענו האמיתי הינו טבע של עושר ושפע. אנו שופעים מטבענו, מפני שהטבע תומך ומקיים כל צורך ותשוקה. איננו חסרים דבר, מפני שטבענו הבסיסי הינו פוטנציאליות טהורה ואפשרויות אין סופיות. לפיכך עליכם לדעת כי מטבעכם אתם שופעים ועשירים ולא משנה כמה כסף יש או אין לכם, מפני שמקור העושר כולו הינו שדה הפוטנציאליות הטהורה – התודעה היודעת כיצד למלא כל צורך, לרבות שמחה, אהבה, צחוק, שלווה, הרמוניה וידע. ואם תבקשו תחילה את הדברים הללו – ולא רק לעצמכם אלא גם לאחרים – כל היתר יבוא אליכם מאליו.

חוק ה"קארמה" או סיבה ותוצאה

כל פעולה מחוללת כוח אנרגיה החוזר אלינו בצורה דומה.. כאשר נזרע כן נקצור. וכאשר אנו בוחרים במעשים המביאים אושר והצלחה לזולת, פירות הקראמה שלנו הינם אושר והצלחה.

החוק הרוחני השלישי להצלחה הינו חוק הקארמה. הקארמה היא הן הפעולה והן תוצאות הפעולה, היא גורם ותוצאה בעת ובעונה אחת, מפני שכל פעולה מחוללת כוח אנרגיה החוזר אלינו בצורה דומה. בחוק הקארמה אין כל דבר שהוא זר לנו. הביטוי "כאשר תזרעו כן תקצרו" מתמצת זאת – אם ברצוננו ליצור אושר בחיינו, עלינו ללמוד לזרוע את זרעי האושר. לפיכך, הקארמה משמעה פעולת הבחירה המודעת. אנחנו יכולים לבחור בחירות אין סופיות. בכל רגע של חיינו אנו נתונים בשדה כל האפשרויות, שם עומדות בפנינו בחירות אין ספור. כמה מהבחירות הללו נעשות במודע, אחרות שלא במודע. אבל הדרך הטובה ביותר להבין ולנצל את חוק הקארמה הינה להיעשות מודעים לבחירות שאנו בוחרים בכל רגע. כל מה שקורה כרגע בין אם זה מוצא חן בעיניכם ובין אם לאו, הינו תוצאה של בחירות שבחרתם בעבר. לרוע המזל רבים מאיתנו בוחרים את בחירותיהם שלא במודע ולפיכך איננו רואים בהן בחירות אבל זה בדיוק מה שהן. כאשר תבחרו כל בחירה שהיא, תוכלו לשאול את עצמכם שני דברים: ראשית, מהן התוצאות של הבחירה שאני בוחר? בליבכם תדעו מייד את התשובה. שנית, האם הבחירה שאני בוחר עכשו תביא אושר לי ולסובבים אותי? אם התשובה חיובית קבלו את הבחירה. אם התשובה שלילית אם הבחירה תביא מצוקה לכם או לסובבים אתכם, אל תבחרו בה, פשוט מאוד. ליקום יש מנגנון מעניין ביותר המסייע לכם להגיע באופן ספונטני לבחירות נכונות. מנגנון זה קשור בתחושות בגופכם. גופכם חווה שני תחושות, האחת היא תחושת נוחות והשנייה תחושת אי נוחות. כשאתם בוחרים בחירה מודעת, הקדישו תושבת לב לגופכם ושאלו אותו "מה יקרה אם אבחר בבחירה זו? אם גופכם שולח לכם מסר של נוחות זו הבחירה נכונה. אבל אם גופכם שולח לכם מסר של אי נוחות זו אניה בחירה נכונה. אתם יכולים להשתמש בחוק הקארמה ליצור כסף ושפע ולהביא לכך שכל הדברים הטובים יזרמו אליכם בכל עת שתרצו. אבל תחילה עליכם להיעשות מודעים לעובדה שהבחירות שאתם עושים בכל רגע בחייכם הן המחוללות את עתידכם. אם תעשו זאת דרך קבע, תנצלו את חוק הקארמה במלואו. ככל שתרבו להביא את הבחירות שלכם לרמת התודעה המודעת שלכם, כן תרבו לסחור את הבחירות הנכונות ספונטנית – הן עבורכם והן עבור הסובבים אתכם.

חוק המאמץ המזערי …

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עקרון ההתרחבות בטבע

כל דבר שאנו חושבים עליו, אנו גורמים לו להתרחב, לגדול או להתפתח, זהו עקרון ההתרחבות. "כתוב רעיון כלשהו ואחר יגיע בעקבותיו עד שתמלא עמוד שלם". כשאנו חושקים בדבר מסויים עצם

קרא עוד >>
חדרי מורים מהפנים – החוצה

החינוך מתחיל מתוכנו מבפנים, הדרך הקצרה ביותר לשינוי מתחילה מפנים החוצה. בהרצאה נכיר את חוקי הטבע ואת הטבע שלנו, נכיר את הערכים והפרדיגמות שלנו, נדבר על מודל חשוב דחוף ועל

קרא עוד >>
סדנאות לצמיחה אישית ורוחנית

סדנאות לצמיחה אישית ורוחנית – למי זה מתאים? מי מאיתנו לא היה רוצה להרגיש חיוני יותר, שהוא ממצה את הפוטנציאל שבו בצורה הטובה ביותר ויש לו חיבור עמוק לעצמו ולעולם?

קרא עוד >>