איך מגיעים לאושר בחיים?

לעתים קרובות אנו מדמיינים לעצמנו שאם נגיע ליעד בעתיד, נרגיש תחושת שלמות שלווה ואושר . אנחנו אומרים לעצמנו שאם נשיג מטרות מסוימות נמצא סוף סוף את השלווה והאושר. ואנחנו חושבים שזה יקרה אחרי  . .. שנסיים את הלימודים, שנקים משפחה, שנקבל קביעות, שנקבל העלאה בשכר, או לכל מטרה אחרת שהצבנו לעצמנו, אלא שמיד אחרי שהגענו למטרה, אנחנו שבים לאותה התחושה שהייתה לנו לפני והיא לא האושר. כלומר, שלמה המלך אמר בקהלת שהוא אומלל למרות שיש לו הכל .

אם אנו בדכ לחוצים או חרדים, פוחדים, התחושות האלו יחזרו אלינו מיד אחרי שהשגנו את המטרה שחשבנו שתשנה את חיינו.

חלק מהחשיבה של האנשים שאם נגיע למטרה מסוימת יגיע האושר, מבוסס על חשיבה עתידית, שאם נקבל אז נרגיש טוב, אם יהיה לנו אז נהיה מאושרים, כלומר בעתיד יגיע האושר.

חשיבה זו מתבססת על אשליה של העתיד, והחיים הם ההווה, כלומר אנו חיים בהווה ולא בעתיד, ואם אנו לא מאושרים בהווה, לא נהיה מאושרים בעתיד.

אחד המכשולים השכיחים בדרך לאושר הוא הצפייה המוטעית שדבר חומרי כמו למשל : שכר גבוה, ביגוד יפה, אוכל טוב, קריירה משגשגת, אישה יפה, ירעיפו עלינו את האושר הנצחי.

במקום לעסוק בשאלה איך אנחנו יכולים להשיג עוד כסף ועוד נכסים אנו צריכים לשאול את עצמנו איך ליצור משמעות בחיינו כדי להגשים את פוטנציאל האושר.

פרופ' טל בן שחר אומר, (באושר ואושר) שהנוסחה לאושר היא הנאה ומשמעות, אנחנו שואבים הנאה ומשמעות מבילוי במחיצת אנשים אהובים עלינו, או לומדים משהו חדש, או עוסקים בפרויקט בעבודה, ככל שימינו מלאים יותר בחוויות כן אנחנו מאושרים יותר.

סמואל סמיילס, אבי תנועת העזרה העצמית המודרנית כתב ב 1858 : "יש להעניק לכל צעיר את ההרגשה שאושרו וההצלחה שיקצור בחייו תלויים בעיקר בעצמו ובניצול כוחותיו ואל לו לסמוך על העזרה של הזולת"

מחקרים מגלים זיקה בין רוחניות (ללא דת) לאושר, אנשים מאושרים יותר כשהם מיישמים את החוקים הרוחניים, הם מאמינים שהאושר נמצא אצלך ובתוכך בכל יום ויום גם ברגעי משבר.

אז אם אתם רוצים להגיע לאושר, ראשית כל, לקבל את היום כאילו אין מחר ולמקסם אותו, להבין שהאושר נמצא היום ובכל יום!

שנית, עלינו ליצור משמעות בחיי היום, כמו למשל : פעילות, למידה, הבנה, עשייה, בילוי, יצירה, ספורט, קריאה  וכל מה שגורם לנו להתפתח.

במילים אחרות עלינו ליצור פעולות בעלות ערך ומשמעותיות לנו בכדי להגיע לאושר. יתרה מכך,

תפיסת האושר עוסקת בהכרה שאושר הוא המטבע הקובע היעד הסופי שאליו מובילות כל יתר המטרות.

"אושר הוא המשמעות והתכלית של החיים" אריסטו

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

קורס יהלום להתפתחות אישית

לאדם יש יכולת שליטה על החיים שלו. ההצלחות והכישלונות מושפעים מהתודעה שלו, במילים אחרות, מדרך החשיבה, מההתנהגות, ההרגלים, הבחירות והתגובות שלו. על מנת ליצור הצלחות ולהיות מאושרים בכל תחומי החיים

קרא עוד >>
מרגישים שיש הכל אבל משהו חסר

מרגישים שיש הכל אבל משהו חסר? סדנאות להתפתחות אישית ורוחנית זוהי תופעה ידועה ומוכרת: אנשים רבים, במיוחד באמצע החיים, כאלה שכבר פיתחו קריירה מצליחה וגם הגיעו למצב כלכלי טוב ויציב,

קרא עוד >>
אימון לילדים ונוער עם ADHD

תהליכי אימון לילדים ונוער עם ADHD בתהליך אנו נפגשים עם ההורים / המורים / הילד, יוצרים מטרות ומתאמים ציפיות, מעצימים את הילד ובונים לו הביטחון העצמי. בודקים את גלגל הכישרונות

קרא עוד >>